دوشنبه ٠٢ مرداد ١٣٩٦ -
صفحه اصلی
تماس با ما
sitemap
»
سایت رهبری
سایت ریاست جمهوری
دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان
وب دا
ایران مردم
دولت
وزارت بهداشت
 بازدید این صفحه : 5017
 بازدید امروز : 7655
 کل بازدید : 4283201
 بازدیدکنندگان آنلاين : 11
 زمان بازدید : 0.2280

وظایف مدير روابط عمومي


- مسئول برنامه ريزي، هماهنگي،هدايت و نظام مند كردن شيوه هاي بهره گيري از امكانات و منابع به منظور نيل به اهداف و تحقق بخشيدن به ماموريت هاي محوله و وظايف مصوب و نظارت بر جريان امور و پاسخگويي نهايي كليه فعاليت ها ، برنامه ها و طرح هاي روابط عمومي
- گزينش و انتصاب مديران و مسئولان واحدها
- بررسي و تاييد صلاحيت هاي عمومي مديران و مسئولان روابط عمومي در مراكز تابعه
- تدوين و ابلاغ دستورالعمل ها و نظام نامه هاي اجرايي به كاركنان و نظارت بر حسن اجراي آن
- تلاش به منظور ايجاد و ارتقاي مناسبات و ارتباطات سازمان با سازمان ها و نهادهاي ديگر
- انتخاب مشاوران از ميان فرهيختگان ، صاحبنظران ، كارشناسان و متخصصان از داخل و خارج سازمان به انگيزه تقويت ارتباطات و ارتقاء سطح نوآوري و خلاقيت ها و اعتلاي جايگاه سازمان در افكار عمومي
- دريافت دستورها و رهنمودهاي مديريت سازمان و اجراي دقيق آن ها و تهيه و ارايه گزارش از نحوه اجراي آن ها به مديريت
- تهيه و تنظيم و ارايه گزارش هاي ادواري منظم از جريان پيشرفت امور و عملكرد روابط عمومي به مديريت
- تهيه و تدوين برنامه و بودجه سالانه روابط عمومي با تعيين اولويت ها و رئوس برنامه و اقدام ها
- ايفاي نقش سخنگويي و نمايندگي سازمان به منظور برقراري ارتباط با رسانه هاي ارتباط جمعي و اريه اطلاعات به آن ها و شركت در مجامع ، شوراها ، ستادها و جلسه ها
2- بخش برنامه ريزي و اعتبار بخشي روابط عمومي
- طراحي و برنامه ريزي براي ارتقاي كمي و كيفي فعاليت ها و بهبود امور روابط عمومي
- نقد و ارزيابي فعاليت هاي بخش مختلف روابط عمومي
- تهيه گزارش عملكرد ادواري ( سه و شش ماهه، سالانه) از عملكرد روابط عمومي سازمان
- برنامه ريزي براي ارتقاي سطح بينش مديران در زمينه امور روابط عمومي و افزايش توان و مهارت تخصصي و علمي كاركنان روابط عمومي و طراحي برگزاري سمينارها و دوره هاي آموزشي در اين راستا
- ارايه طرح ها و ايده هاي نو براي توسعه فعاليت هاي روابط عمومي و تدوين دستورالعمل هاي لازم براي نظام مندي امور
- ارايه خدمات كارشناسي موردنياز براي انجام بهينه وظايف روابط عمومي
- اريه خدمات مشاوره در تدوين سياست ها، اقدامات و برنامه هاي روابط عمومي
- بررسي و نقادي سياست ها،اقدامات و برنامه هاي سازمان از زاويه روابط عمومي و طرح نظريه هاي اصلاحي براي ارايه به مديريت
3- بخش ارتباطات فرهنگي
- سياستگزاري ،برنامه ريزي ، هدايت و نظارت بر فعالت هاي انتشاراتي روابط عمومي
- انتشار بروشورهاي فشرده عملكرد سازمان در اندازه هاي مناسب براي عرضه در نمايشگاه و سمينارها و ارسال به مطبوعات ،هنرمندان ، مسئولان ، نخبگان جامعه ،نمايندگان مجلس شوراي اسلامي و ساير انديشمندان جامعه
- انتشار مجموعه " پيشنهادهاي كاركنان"
- انتشار كتاب،جزوه، كاتالوگ،پوستر و سيلك در موارد نياز
- تهيه بريده اخبار مطبوعات درباره سازمان و توزيع بين مديران ارشد سازمان
- تهيه و تنظيم، انتشار و توزيع نشريه داخلي و برون سازماني
- تهيه و تنظيم مقاله ها، اخبار و گزارش هاي مورد نياز نشريات
- برگزاري مصاحبه با مسئولان سازمان براي درج در نشريات
- نشريه هاي برون سازماني موردنياز و توزيع بين درخواست كنندگان و گروه هاي مختلف سازمان
- نظارت بر توزيع نشريات در داخل كشور
- نظارت بر انتشار هرگونه نشريه و صدور مجوز براي انتشار آن ها در داخل سازمان
- تدوين تقويم سالانه مراسم و نمايشگاه هاي داخل و خارج از سازمان
4- بخش ارتباط با رسانه
- برگزاري جلسه هاي هماهنگي با خبرنگاران، دبيران و مديران مطبوعات به منظور ايجاد ارتباط صميمانه و تنگاتنگ با آن ها
- انعكاس اخبار عملكرد سازمان در بخش هاي مختلف به رسانه ها و جامعه
- تهيه مقاله هاي تحليلي از عملكرد سازمان و ارسال به مطبوعات
- برگزاري مصاحبه مسئولان و مديران سازمان با مطبوعات ( عمومي و اختصاصي)
- پوشش خبري مراسم ملاقات مسئولان سازمان با مقامات داخلي و خارجي، سمينارها و نمايشگاه
- بررسي مطبوعات و پاسخگويي به انتقادها و ابهامات مندرج در مطبوعات در زمينه فعاليت هاي سازمان
- اعزام خبرنگاران رسانه ها به نقاط مختلف كشور براي بازديد از فعاليت ها و طرح هاي مهم سازمان
- برگزاري ميز گردهاي تلويزيوني و مطبوعاتي
- برگزاري سفرهاي مطبوعاتي براساس تقويم سالانه
- سياستگزاري ، برنامه ريزي و نظارت بر فعاليت هاي ارتباطي مراكز تابعه در محدوده وظايف روابط عمومي
5- بخش ارتباط با مردم و سازمان
- تهيه و تنظيم و اجراي تقويم سالانه ملاقات اقشار مردم با مسئولان سازمان
- پي ريزي و ايجاد ارتباط حسنه با كاركنان سازمان با استفاده از فنون ارتباطي و ارئه بعضي از خدمات فرهنگي - تبليغي به آنها
- دريافت تلفني نظرات مردم و پاسخگويي به مكاتبات مردم
- راه اندازي و اجراي ( نظام پيشنهادي كاركنان)
- بررسي پيشنهادهاي دريافتي از سوي كاركنان و ارجاع به بخش هاي ذيربط و تقرير مناسب از پيشنهاد دهندگان
- برگزاري مراسم تقدير از ارايه دهندگان پيشنهادهاي مهم در پايان هر سال
- تشكيل هسته هاي كارشناسي از كارشناسان سازمان در شاخه هاي مختلف فعاليت سازمان براي بررسي پيشنهادهاي اخذ شده
- همكاري در انتشار مجموعه پيشنهادهاي كاركنان
- برگزاري نمايشگاه عملكرد
6- بخش مطالعات افكار عمومي
- نظر سنجي از كاركنان درباره سياست ها، اقدامات و برنامه هاي سازمان و ساير موضوعات مرتبط به ارتباطات و بهره وري در سازمان
- تحليل مستمر و منظم مطبوعات و نشريات تخصصي حوزه مربوط به فعاليت هاي سازمان به طور فصلي و سالانه
- تدوين و اجراي طرح جامع افكارسنجي در سازمان