صفحه اصلی
تماس با ما
sitemap
دوشنبه ٣١ ارديبهشت ١٣٩٧
سایت رهبری
سایت ریاست جمهوری
دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان
وب دا
ایران مردم
دولت
وزارت بهداشت
 بازدید این صفحه : 421147
 بازدید امروز : 1991
 کل بازدید : 6862060
 بازدیدکنندگان آنلاين : 10
 زمان بازدید : 0.2812
 
  • 25 فروردین ماه مصادف با 27 رجب روز مبعث پیامبر یگانة ما و خاتم پیام آوران که درود خدا بر او و خاندان پاکش باد بر همگان مبارک باد.
    به امر رب خود لبیک گوییم ، به همراه ملائک جمله گوییم ، سلام و رحمت حق بر محمد ، اللهم صل علی محمد .

  • 23 فروردین ماه ، روز دندانپزشک بر جامعه دندانپزشکی به ویژه اساتید، اعضای هیات علمی، دانشجویان و کارمندان عزیز دانشکده دندانپزشکی گرامی باد.
    روز دندانپزشک مبارک

  • دیدار وزیر بهداشت با مراجع عظام تقلید آیت الله مکارم شیرازی و نوری همدانی
    آیت الله مکارم شیرازی و نوری همدانی در دیدار وزیر بهداشت با مراجع عظام تقلید مطرح کردند: برخی افر‌اد با خرافات به اسلام و طب سنتی آسیب می زنند

  • میلاد با سعادت حضرت امام محمد تقی علیه السلام مبارک
    میلاد اسوه شکیبایی، تندیس تقوا و پارسایی مبارک باد

  • پیام نوروز این است دوست داشته باشید و زندگی کنید ، زمان همیشه از آن شما نیست . . .
    فرا رسیدن نوروز باستانی بر همگان مبارک باد

  • 23 اسفند روز رژیم درمانگران مبارک
    داشتن شيوه زندگي سالم يعني تغذيه صحيح وافزايش فعاليت بدني

  • جلسه پايش برنامه عملياتي سال ٩٦ دانشگاه
    با حضور رئیس دانشگاه دکتر علی اسماعیلی ندیمی و معاونین دانشگاه انجام شد

  • به مناسبت هفته احسان و نیکوکاری
    حوزه امور اجتماعی دانشگاه با همکاری موسسه خیریه پیک سلامت خدمات ویزیت رایگان، کنترل فشار خون و تست قند خون

  • ارتقاء مرتبه دکتر طیبه میرزایی دکتری رشته پرستاری و عضو هیئت علمی دانشگاه به مرتبه دانشیاری
    در جلسه هیات ممیز دانشگاه، با ارتقاء مرتبه دکتر طیبه میرزایی عضو هیئت علمی گروه پرستاری داخلی - جراحی به مرتبه دانشیاری موافقت شد.

  • ارتقاء مرتبه دکتر امیر مقدم احمدی متخصص مغز و اعصاب و عضو هیئت علمی دانشگاه به مرتبه دانشیاری
    در جلسه هیات ممیز دانشگاه، با ارتقاء مرتبه دکتر امیر مقدم احمدی عضو هیئت علمی گروه مغز و اعصاب به مرتبه دانشیاری موافقت شد.



  چاپ        ارسال به دوست

اثرات مضر غذاهای آماده یا پرچرب

به طور حتم شما نمی توانید آثار مضر ناشی از غذاهای پرچرب یا به اصلاح جانک فودها و همچنین نوشیدنیهای حاوی قند فراوان را به طور کامل از بین ببرید.
مدیر گروه آموزش و ارتقای سلامت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: مصرف برخی مواد غذایی درست بعد از این وعده های غذایی خطرناک، از میزان آثار مضر آنها تا حدی زیادی خواهد کاست.
دکتر نادعلی مهدی پور افزود: در اینجا بهترین گزینه های غذایی برای خنثی کردن یا به حداقل رساندن اثرات مضر غذاهای آماده یا پرچرب معرفی شده است:
ماست یونانی و توت ها: حتی اگر تمایل چندانی برای مصرف ماست به همراه میوه های خانواده توت نداشته باشید، این را باید بدانید که خوردن آنها بخصوص در اوایل صبح کلیدی برای افزایش متابولیسم است. ماست یونانی حاوی باکتری های مفید به نام لاکتوباسیلوس است که می تواند التهاب روده ای ناشی از نوشیدنی های شیرین و غذاهای آماده را کاهش دهد.
چای سبز: این نوشیدنی پرطرفدار، علاوه بر این که انرژی شما را در اوایل صبح افزایش می دهد، غنی از آنتی اکسیدان هایی برای جلوگیری از آسیب های سلولی ناشی از مصرف غذاهای پرچرب است. تحقیقات نشان می دهد که مصرف چای سبز قند خون را نیز تنظیم می کند و اثرات مضر ناشی از نوشیدنی های شیرین را به حداقل می رساند.
آب: علاوه بر این که کلید هیدراسیون در طول روز است، سموم بدن ناشی از مصرف غذاهای پرچرب را از بین می برد و به هضم موثر این مواد غذایی و پیشگیری از نفخ شدید جلوگیری می کند.
تخم مرغ: اسیدهای آمینه موجود در تخم مرغ منجر به دفع سموم از طریق ادرار می شود. مصرف تخم مرغ همراه با سبزیجات غنی از فیبر مانند اسفناج و گوجه فرنگی منجر به بهبود فرایند تنفس و هضم بهتر مواد غذایی می شود ضمن این که از نفخ و گاز ناشی از مصرف غذاهای پرچرب نیز جلوگیری می کند.
چای زنجبیل: اگر بعد از مصرف غذاهای پرچرب و آماده، احساس سوزش در ناحیه معده و ریفلاکس می کنید، چای زنجبیل می تواند بهترین گزینه برای رفع این علائم باشد. این دم نوش آرامبخش، ضد اسپاسم است و منجر به شل شدن ماهیچه های دستگاه گوارش می شود.
موز: مصرف نوشیدنی های الکلی منجر به کاهش سطوح پتاسیم در بدن می شود. در این هنگام بهترین گزینه های غذایی، موز، آب نارگیل و سیب زمینی شیرین هستند که علاوه بر جبران پتاسیم از دست رفته، منجر به کاهش نفخ و کاهش سدیم در بدن می شوند.
جوی دو سر: غلات کامل از قبیل جوی دو سر سرشار از فیبر سالم برای جلوگیری از التهاب معده هستند.
میوه های آب دار: میوه هایی مانند گریپ فروت، پرتقال، هلو و تمشک علاوه بر این که به هیدراته ماندن در طول روز کمک می کنند، دارای ویتامین ها و مواد معدنی و همچنین فیبر برای کمک به هضم موثر غذا و افزایش انرژی روزانه هستند.


١١:٣٧ - شنبه ٢٧ خرداد ١٣٩٦    /    شماره : ٦٣٤٥    /    تعداد نمایش : ٢١٥٠


نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: